Zpět na hlavní stránku
 Zpět na hlavní stránkuZpět na hlavní stránku   FAQFAQ    HledatHledat    Seznam uživatelůSeznam uživatelů     RegistraceRegistrace 
 ProfilProfil   Soukromé zprávySoukromé zprávy    PřihlášeníPřihlášení 

Wilznova choroba

Přidat nové téma   Zaslat odpověď    Obsah fóra Hepatitida C -> Hepatitida C
Zobrazit předchozí téma :: Zobrazit následující téma  
Autor Zpráva
lucie.pavelkova80@seznam.
Anonymní

PříspěvekZaslal: 07.01.2008, 18:45 hod    Předmět: Wilznova choroba Citovat

Ahoj prosím vás o radu Sad můj čtyřletý syn má mononukleozu a pan doktor na infekčním mu ještě zjistil měd v krvi a má podezření na Wilznovu chorobu prosím o jakoukoli radu nebo informaci.jsem dost vyděšená,děkuji
Petr
Site Admin

PříspěvekZaslal: 08.01.2008, 00:19 hod    Předmět: Citovat

Bohužel nejsem lékař a moje medicínské znalosti se týkají pouze hepatitidy C.
Zkuste se porozhlédnout po internetu, určitě najdete potřebné informace.
A také se nebojte na VŠE vyptat lékaře. Pokud máte otázek více (zejména v počátku), doporučuji napsat si poznámky. Na nic nezapomenete, a ušetříte čas sobě i lékaři tím, že budete mít otázky připravené a jasné formulované.

Je mi líto že nemohu pomoci více
Petr
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
nicmoc
Anonymní

PříspěvekZaslal: 10.01.2008, 03:32 hod    Předmět: wilsonova nemoc Citovat

Jde o defekt přenašeče mědi v krvi - tzv, ceruloplazminu. V krvi je zvýšená hladina mědi. Ta se ukládá v různých orgánech - především v játrech, mozku, ledvinách , oční rohovce a způsobuje v nich změny. Nejzávažnější jsou změny v mozku - ty mohou vést k demenci, hyperkinézám, poruchám řeči a v nehorším stádiu ke kómatu.
Léčba spočívá v podávání léků, které se snaží zvýšit vylučování mědi z organismu (močí) - Penicillamin. Jedná se o symptomatickou léčbu, která musí být prováděna po celý život. Pokud se začne s léčbou před objevením poškození organismu (např. neurologických změn), může se podařit nemoc udržet bez příznaků.
nicmoc